عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از ظرفیت های صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی به درستی استفاده نمی شود

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر گفت: متاسفانه در حال حاضر از تمامی ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان به درستی استفاده نمی شود.
علیرضا منادی که در سومین همایش رتبه بندی شرکت های برتر منطقه آذربایجان سخن می گفت، با اشاره به وضعیت حساس کشور در حال حاضر و تاکید رهبری نظام بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: در شرایط کنونی مقوله صنعت و تولید داخلی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی آذربایجان و امکان ایجاد ارتباط همه جانبه با کشورهای همسایه از جمله قفقاز و اروپا افزود: آذربایجان شرقی و به ویژه تبریز در طول تاریخ با داشتن صنعت گران و تولید کنندگان ماهر و همچنین بازار تبریز و مجتمع ربع رشیدی سرآمد فعالیت های اقتصادی در منطقه بود.
وی بر لزوم مقایسه شاخص های پیشرفت اقتصادی آذربایجان در طول تاریخ با وضعیت فعلی، ادامه داد: در روزگاری از تاریخ، نرخ های جهانی طلا و گندم در تبریز تعیین می شد، ولی در حال حاضر علی رغم پیشرفت هایی که در دو حوزه تولید و صنعت داشته ایم، هنوز هم در بخش اقتصاد کلان کشور مشکلاتی را مشاهده می کنیم.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از زمان صفویه نخبگان اقتصادی و تولید کنندگان تبریزی، حتی در اقتصاد استان هایی همچون سپاهان نقش بسیار مهمی داشتند.
منادی گفت: در سال ۹۳، میزان مالیات دریافتی در آذربایجان شرقی، یک هزار میلیارد تومان بود در حالی که در استان اصفهان، بیش از چهار هزار میلیارد تومان مالیات از تولید کنندگان و صنعتگران دریافت شد.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر از تمامی ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان به درستی استفاده نمی شود .
وی ابراز داشت: آذربایجان بهترین منطقه برای ورود تکنولوژی و فرهنگ اروپایی به ایران است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم اقتصادی کشور روسیه توسط غرب اظهار کرد: در روزهای گذشته، واردات گوشت و لبنیات ایران به کشور روسیه آزاد شد و با توجه به اینکه کشور روسیه سالانه حجم بسیار زیادی از مرغ و لبنیات خود به ارزش ۴۰ میلیارد دلار را از غرب تامین می کرد، فرصت بسیار خوبی برای افزایش حجم صادارت جمهوری اسلامی به این کشور آغاز شده است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email