بهترین کشورهای جهان ۲۰۲۱

گروه BAV و دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه وارتون، بهترین کشورها را بر اسا شاخص های مختلف رتبه بندی کرده اند. روش رتبه بندی بهترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۱ از یک نظرسنجی اختصاصی از بیش از ۱۷۰۰۰ رهبر کسب وکار، افراد تحصیل کرده دانشگاهی که طبقه متوسط یا بالاتر را دارند و همچنین شهروندان عام که نماینده ملی کشورشان هستند، جمع آوری شده است. این رتبه بندی، اهمیت عدالت اجتماعی به عنوان یک آرزوی جهانی، محصول جانبی غیر منتظره اجتماعی یعنی بحران COVID-19 و تأثیر تئوری های توطئه را نشان می دهد. الگویی که این گزارش را تأمین می کند، در پاسخ به یک سال تحول آمیز از زمان شروع همه گیری کویید-۱۹، تکامل یافته است. علاوه بر شاخص های تأثیرات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و فناوری، ۲شاخص جدید هدف اجتماعی و چابکی به معیارهای رتبه بندی اضافه شده است. همه این معیارها باهم تعیین می کنند که ۷۸ کشور مورد مطالعه چگونه در سطح جهانی قرار می گیرند. متاسفانه ایران جز این کشورها نمی باشد. ملت ها از بسیاری از جنبه های مهم تحت تأثیر چگونگی درک آن ها در سطح جهانی از روابط خارجی گرفته تا تجارت بین المللی و گردشگری قرار می گیرند. همین امر باعث می شود که کشورها به تصویر خود اهمیت دهند. برخی از موضوعات اصلی گزارش
  • عدالت اجتماعی یک آرمان جهانی است که ۸۰% شهروندان جهانی احساس می کنند که با عدالت اجتماعی همسو هستند. کانادا و کشورهای اروپایی بیشترین درصد پایبندی به عدالت اجتماعی را دارا هستند.
  • زنان به عنوان رهبران مؤثر در نظر گرفته می شوند. ۸۳% از شهروندان جهانی معتقدند که امروز بحران رهبری در جهان وجود دارد. اکثر پاسخ دهندگان، رهبری زنان را مثبت میبینند. زیرا ۶۸% موافق هستند که کشورهایی که توسط زنان هدایت می شوند، تمایل به مدیریت بهتری دارند.
  • چابکی قابل درک یکی از شاخص های مهم تقویت قدرت در سال ۲۰۲۱ است. در کشورهای اندازه گیری شده، چابکی بیشترین تغییرات تولید ناخالص داخلی سرانه را به خود اختصاص داده است. این چابکی بدین معناست که برای هر کشوری ضروری است که سازگار، مترقی و پاسخگو باشد. از نظر چابکی ایالت متحده جهان را رهبری می کند.
  • تأثیر نظریه های توطئه. ۷۵% پاسخ دهندگان موافق هستند که نظریه های توطئه تهدیدی برای جامعه است. با این حال، ۳۹% معتقدند که دولت ها برای کنترل شهروندان خود، همه گیری COVID-19 را تشکیل داده اند.
علاوه بر رتبه بندی کلی، این گزارش شامل موارد زیر نیز می باشد:
  • ۲۵ زیر شاخه و لیست ” بهترین برای … “
  • سومین شاخص سالانه مبدأ، که در آن از پاسخ دهندگان خواسته شد تا کشورهایی را که ترجیح می دهند از آن ها کالا بخرند، برای اندازه گیری قدرت مارک هر کشور انتخاب کنند.
حال با هم رتبه بندی کشورهای جهان را در شاخص های مختلف می بینیم: رتبه بندی کلی
  1. کانادا
  2. ژاپن
  3. آلمان
  4. سوئیس
  5. استرالیا
  6. آمریکا
  7. نیوزلند
  8. بریتانیا
  9. سوئد
  10. هلند
قدرتمندترین کشورها
  1. آمریکا
  2. چین
  3. روسیه
چابک ترین کشورها
  1. آمریکا
  2. استرالیا
  3. کانادا
برای اهداف اجتماعی
  1. کانادا
  2. دانمارک
  3. نیوزلند
برای زنان
  1. سوئد
  2. دانمارک
  3. نروژ
بیشترین آینده نگری
  1. کره جنوبی
  2. سنگاپور
  3. آمریکا
برای حقوق نژادها
  1. هلند
  2. کانادا
  3. نیوزلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email