ایران تک نقطه عطفی در معرفی ظرفیت های اقتصادی منطقه

نصر: پنجمین دوره همایش ایران تک – معرفی شرکت های برتر صنعتی منطقه غرب و شمال غرب کشور- هفتم دی ما سال جاری برگزار شد.

به گزارش نصر، در این همایش پانصد واحد فعال صنعتی ، براساس شاخص های مورد نظر اعم از رشد و بازدهی ، اثر بخشی در بازارهای بین المللی ( صادرات ) ، اشتغال ، استفاده هوشمندانه از دارایی ها ( بهره وری کل ) و کیفیت خدمات و محصولات مورد ارزیابی قرار گرفته و از میان آن ها منطقه غرب و شمال غرب کشور ۲۵ شرکت برتر صنعتی خود را شناخت.

رضا حسینی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی به دنبال برگزاری پنجمین دوره از طرح ایران تک ، با بیان اینکه هرگونه همایش و برگزاری این اتفاق هدفی والا و ارزشمندی را در پیش دارد ، گفت : برگزاری چنین همایش هایی نقطه عطفی در معرفی ظرفیت های اقتصادی کشور است و قابلیت های نیروهای اقتصادی را با دیدی روشن بیان می کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه انتقادی به کشور باید توام با تحلیل باشد، اذعان کرد : تنها راه برون رفت کشور از چرخه مشکلات ، توجه به بهره وری بنگاه های اقتصادی است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی ، ادامه داد : اگر بنا است که توسعه و رشد اتفاق بیافتد باید در منظر بررسی و پژوهش قرار گیرد ، شرکت های که در این همایش شرکت می کنند در مرحله چالش قرار گرفته و در نتیجه تقویت می شوند.

وی افزود : هر فرایندی که مورد ارزیابی قرار می گیرد باید بر اساس مولفه های مشخصی بررسی شود تا در ارزیابی به سمت پیشرفت حرکت کند.

حسینی با ذکر اینکه رقابت صحیح به تعالی شرکت ها منجر می شود ، گفت : مسئولین این منطقه نقاط قوت و ضعف سیستم های اقتصادی و اجرایی خود را با این روش رفع کنند و مراودات و تعاملات خود را بر اساس متد جدید به روز رسانی می کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه طرح ایران تک توانسته است طی پنج دوره اخیر خود عملکردی مثبت داشته باشد ، اظهار کرد : امیدوارم طی دوره های آینده نیز ایران تک بتواند با ارتقا سطح کیفی ارزیابی های خود ، شرکت های بیشتری را برای حضور در این عرصه رقابت سالم ، راقب سازد.

پشتکار ایران تک

صمد حسن زاده ، رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در خصوص برگزاری پنجمین دوره از طرح ایران تک ، با بیان اینکه همایش ایران تک یکی از مهم ترین و موفق ترین رویدادهای منطقه ای کشور است ، اظهار کرد : همایش ایران تک با پشتکار خود توانسته است این طرح را طی دوره های مختلف از سطح استانی به سطح منطقه ای توسعه داده و استان های بیشتری را برای ارزیابی گروه های صنعتی پوشش دهد.

وی افزود : طرح تکریم و قدردانی از فعالیت واحدهای موفق صنعتی ، ایده ای جالب و ضروری برای هر جامعه است ، چرا که واحدهای فعال صنعتی با تلاش های خود توانسته اند در شرایط اقتصادی فعلی کشور موفقیت های کثیری را کسب و به توانمندی های خود بیافزایند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز افزود : من معتقدم واحدهای فعال صنعتی کشور با فعالیت های مستمر خود توانسته اند امنیت ، اشتغال و ثروت را برای کشور به ارمغان آورند، لذا باید با ایجاد زمینه هایی مناسب جهت قدردانی از فعالیت های آن ها حمایت لازم را به عمل رسانیم.

حسن زاده با اشاره بر اینکه این همایش فرصتی برای الگو برداری صنعتی و اقتصادی برای جوانان می تواند باشد ، ادامه داد : این همایش با معرفی ظرفیت های صنعتی منطقه و واحدهای فعال اقتصادی ، این فرصت را برای جوانان فراهم می سازد تا با الگو برداری از فعالیت واحدهای صنعتی حتی با سرمایه ای اندک نیز بتوانند طرح های خود را ایجاد و طبق برنامه ای مدون گسترش دهند.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور بنا بر مشکلات تحریمی، موقعیت مناسبی ندارد، اما واحدهای صنعتی و نیروهای جوان توانسته اند با غلبه بر مشکلات موجود توانمندی های خود را ارتقا دهند ، اظهار کرد : من معتقدم نیروهای جوان ایرانی با تلاش های بی وقفه خود می توانند تحولی عظیم را در عرصه اقتصادی کشور ایجاد کنند ، بر همین اساس وظیفه دولتمردان ست تا با حمایت های خود و اعطای تسهیلات لازم به مدیران واحدهای اقتصادی، شرایط کافی را برای شکوفایی ظرفیت اقتصادی کشور فراهم آورند.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email