پنجمین دوره طرح ایران تک در تبریز برگزار می شود

نصر: پنجمین دوره طرح ایران تک ( معرفی برترین شرکت های غرب و شمال غرب کشور ) با مشارکت اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز و سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی آذربایجان شرقی هفتم دی ماه امسال در تبریز برگزار می شود.

به گزارش نصر، حمیده علیزاد اشرفی مدیر اجرایی سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی آذربایجان شرقی و رئیس دبیرخانه مرکزی این طرح، امروز در نشست خبری مشترک با رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان این خبر افزود : لازم است در هر جامعه ای ارزیابی و رتبه بندی وجود داشته باشد تا همه بدانند که عملکرد آنها مورد سنجش قرار می گیرد. علاوه بر این بایستی در این ارزیابی ها مشارکت فعال داشته باشیم تا بتوانیم از نتایج آن نیز بهره مند گردیم.

وی ادامه داد : بخش بزرگی از شرکت هایی که در این طرح مشارکت نموده اند ، متعلق به بخش خصوصی هستند. با توجه به ویژگی های بخش خصوصی واقعی که مالکی در دست افراد حقیقی و خصوصی است ، مشاهده نتایج عینی و واقعی و دستاوردهای حضور در طرح اهمیت بسزایی دارد.

رئیس دبیرخانه مرکزی طرح ایران تک در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های این طرح اذعان داشت : یکی از جذابیت های این طرح ، ارزیابی موقعیت شرکت ها در گروه صنعتی مربوطه است. این امر در واقع نتیجه ای عمل گرایانه در اختیار شرکت ها قرار می دهد و اطلاعات دقیق تری در خصوص محیط صنعتی که عبارتست از محیطی که هر شرکت در میان رقابی خود در گروه صنعتی مشابه فعالیت می کند ، را به دست می دهد.

وی اضافه کرد : بر این اساس بنگاه ها ضمن اطلاع دقیق از جایگاه خود در گروه صنعتی ، می توانند برنامه های بازاریابی ، فروش و تحقیقاتی میان مدت و بلند مدت واقعی و موثر تدوین نمایند. لازم به توضیح می باشد که گروه بندی شرکت ها براساس استاندارد طبقه بندی بین المللی ISIC و زیر نظر کارشناسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی صورت گرفته است . از طرفی علاوه بر طبقه بندی شرکت ها براساس گروه صنعتی ، بنگاه‌ها همچنین بر اساس استان ، نوع سهامی و نوع مالکیت نیز مورد طبقه بندی و تحلیل قرار گرفته اند.

رئیس دبیرخانه مرکزی طرح ایران تک با تاکید بر اینکه ایران تک سعی کرده است فضایی مناسب و علمی برای حضور شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فراهم آورد افزود : مجریان این طرح با طراحی شاخص های مناسب که مبتنی بر عملکرد مالی و اقتصادی شرکت هاست ، عملکرد کمی آنها را ارزیابی نماید.

وی گفت : در صورتی که شرکت ها و همچنین متولیان صنعت و اقتصاد منطقه و سیاست گذاران بتوانند از خروجی چنین طرح های تحقیقاتی استفاده نمایند ، چشم اندازهای واقع بینانه تری برای آنان متصور خواهد بود و تعیین اهداف بلند مدت با شفافیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

مدیر سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص آینده این طرح اظهار داشت : هر طرح و پروژه ای برای توسعه نیازمند حمایت و حضور مخاطبین خود می باشد و ایران تک نیز از این قاعده مستثنی نیست. امیدواریم در ادامه راه با حضور و مشارکت بیشتر بنگاه‌ها همچنین با توجه به اعلام آمادگی تعداد زیادی از نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی در سایر استان ها این طرح طی چند سال آینده در سطح ملی برگزار شود.

گزارش فوق حاکی است ، ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در خروجی نهایی پنجمین دوره طرح ایران تک ( معرفی برترین شرکت های غرب و شمال غرب کشور ) از ۶ استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان ، اردبیل ، کردستان و کرمانشاه ، در گروه های صنعتی ۲۴ گانه طرح ارزیابی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email