صنعت منطقه نیازمند ایجاد تعامل با صنعت های موفق برون مرزی

مدیر سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی اردبیل ، گفت : صنعت منطقه آذربایجان نیازمند ایجاد تعامل با صنعت های موفق برون مرزی است.

به گزارش نصر به نقل از ستاد اطلاع رسانی پنجمین همایش  ایران تک  ، فرزاد ستاری اردبیلی مدیر سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی اردبیل در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی این همایش ضمن اینکه برگزاری همایش ” ایران تک ” را ظرفیتی بزرگ در معرفی واحدهای صنعتی منطقه و ایجاد فرصت برای ابلاغ دستاورد آن ها دانست، این امر را عاملی جهت هم افزایی برای توسعه آتی در هر منطقه معرفی کرد و گفت: طرح ایران تک، یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند خلاء موجود در بین صنایع مختلف را اعم از عدم آشنایی و معرفی تولیدات و توانمندی‌های واحدهای مختلف پوشش دهد.
وی در ادامه از کوتاه بودن زمان برگزاری این همایش انتقاد کرد و گفت : زمان برگزاری این همایش کوتاه بوده و برخی از مراجعه کنندگان آنطور که باید معرفی نمی شوند و این اتفاق عدم جلب برخی از صنعتگران به این همایش را در پی خواهد داشت.
ستاری با اشاره بر مفاد رتبه بندی بنگاه های اقتصادی در این همایش ، اظهار کرد : با توجه به اینکه شرکت ها و گروه های صنعتی برای ارزیابی در همایش ایران تک ، طبق شاخص های مختلفی رتبه بندی می شوند ، باید به این نکته توجه داشت که این شاخص ها در هر دوره نیازمند تغییر و بازبینی خواهد بود ، چراکه رتبه بندی که براساس آن گروه صنعتی ای برتر شناخته شده اگر دوره بعد نیز با همان شاخص ها ارزیابی شود ، مطمئنا باردیگر برتر شناخته خواهد شد ، پس در این جا تکلیف گروه های صنعتی دیگر چه خواهد بود.
مدیر سازمان مدیریت صنعتی اردبیل آینده ” طرح ایران تک ” را روشن و امیدبخش دانست و گفت : هر محصولی دارای چرخه عمر می باشد و هر چقدر نوآوری ها و خلاقیت‌ها با این چرخه متناسب باشند، این عمر طولانی تر خواهد بود، طرح ایران تک ، می تواند این روند را با ایجاد نوآوری و ایجاد فرصت های ارتباطی بین نمونه های موفق برون مرزی با گروه های صنعتی منطقه ، تداوم بخشد و چرخه صنعتی منطقه را با متدهای روز دنیا آشنا سازد.
ستاری در پایان خاطر نشان کرد : گروه های صنعتی کشور و منطقه نیازمند تعاملات جدی صنعتی با کشورهای موفق در این زمینه هستند که اگر این تعاملات در طرح هایی چون ” ایران تک ” اجرا شود ، قطعا سبب ارتقا سطح کارایی و توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email