سرکنسول ترکیه در تبریز ترکیه سرمایه گذاری های خود در آذربایجان شرقی را افزایش می دهد

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز گفت: ترکیه می خواهد میزان سرمایه گذاری خود در ایران و بخصوص آذربایجان شرقی را افزایش دهد.
“گوون بگچ”، سرکنسول ترکیه در تبریز در حاشیه سومین همایش معرفی شرکت های برتر منطقه آذربایجان گفت: بخش خصوصی ترکیه حضور فعالی در ایران دارد و تا کنون بیش از ۲ میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کرده است.
وی با ذکر اینکه ۴۰۰ میلیون دلار از این سرمایه گذاری ها مربوط به آذربایجان شرقی است، گفت: ترکیه می خواهد میزان سرمایه گذاری خود در ایران و بخصوص در آذربایجان شرقی را افزایش دهد.
سرکنسول ترکیه در تبریز با اشاره به اشتراکات فرهنگی نزدیک ترکیه و آذربایجان شرقی، گفت: شرایط برای افزایش سرمایه گذاری دو طرفه فراهم تر شده است و به نظر من بخش خصوصی دو کشور باید در این زمینه فعال ترشوند.
او به موقعیت بی نظیر آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: سهم آذربایجان شرقی از تجارت بین دو کشور باید بیشترین باشد، چرا که آذربایجان شرقی استعدادهای کم نظیر و موقعیت جغرافیایی بی نظیری دارد.
گوون بگچ به فرصت شورای همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: ریاست این شورا را آقای کامی که یک تبریزی است بر عهده دارد و این شورا می تواند در تعمیق روابط اقتصادی دو کشور برادر بسیار تاثیر مثبت بگذارد.
سرکنسول ترکیه در تبریز گفت: آذربایجان شرقی دنیای فرصت است و ترکیه قصد دارد میزان سرمایه گذاری های خود در این استان را افزایش دهد.
وی در پایان طرح رتبه بندی شرکت های برتر را گامی مثبت برای ایجاد رونق اقتصادی دانست و گفت: چنین طرح هایی در ترکیه نیز به اجرا گذاشته می شود که در ایجاد فضای رقابت و آنالیز فضای کسب و کار بسار مفید است.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email