راه اندازی خط تولید سمند در ایران خودروی تبریز

مدیرعامل ایران خودروی تبریز خبر داد:
راه اندازی خط تولید سمند در ایران خودروی تبریز/ صنعت خودروسازی در جهان جزو سودده ترین هاست

نصرنیوز: غلامرضا صادقیان گفت: ر آینده خیلی نزدیک خط تولید خودروی سمند را به طور موازی با خودروی آریسان کلید خواهیم زد.
به گزارش خبرنگار نصرنیوز، مدیرعامل ایران خودروی تبریز در سومین همایش رتبه بندی شرکت های برتر منطقه آذربایجان با بیان این که یکی از خواست های مردم و فعالان اقتصادی ایجاد صنعت خودروسازی در استان بود، گفت: با تاسیس ایران خودروی تبریز در سال ۸۵ این خواست مهم به تحقق رسید و این شرکت تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی وانت تولید و روانه بازار کار کرده است.
غلامرضا صادقیان با اشاره به اینکه هر خودروی کار حدود یک و نیم فرصت شغلی ایجاد می کند، گفت: با فعالیت ایران خودروی تبریز تا کنون حدود ۸۰۰ هزار شغل به واسطه خودروهای کار تولیدی این شرکت ایجاد شده است.
مدیرعامل ایران خودروی تبریز با تاکید بر جایگاه ویژه صنعت خودروسازی در اقتصاد کشور گفت: خودروسازی بعد از صنعت نفت، دومین صنعت بزرگ و اشتغالزای کشور است.
وی ادامه داد: صنعت خودروسازی ایران بعد از تحریم های غرب در سال های ۹۱ و ۹۲ پس رفت هایی داشت اما با همت و غیرت متخصصین و مدیران با تجربه امروز دوباره صنعت خودروسازی کشور جان گرفته است و به خودکفایی نردیک می شود.
صادقیان به لروم حمایت دولت از صنعت خودروسازی تاکید کرد و گفت: صنعت خودروسازی در جهان جزو سودده ترین هاست و در بین ۱۰ تجارت پرسوده جهان جای دارد به طوری که درآمد شرکت هایی مانند تویوتا و فولکس واگن از شرکت نفتی توتال بیشتر است.
وی در ادامه از راه اندازی خط جدید تولید در ایران خودروی تبریز خبر داد و گفت: در آینده خیلی نزدیک خط تولید خودروی سمند را به طور موازی با خودروی آریسان کلید خواهیم زد.
مدیرعامل ایران خودروی تبریز گفت: خط جدید تولید سمند با ظرفیت اتولید روزانه ۲۰۰ دستگاه راه اندازی می شود و در اینده برای بومی سازی این صنعت گیربکس، موتور، اکسل و … در داخل استان تولید خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email