بهبود عملکرد بنگاه های اقتصادی در گرو تحکیم فرهنگ رقابت پذیری

نصر : مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور الگو برداری از عملکرد بنگاه های اقتصادی برتر و تحکیم فرهنگ درست رقابت پذیری را لازمه پیشرفت جامعه صنعتی کشور دانست.

به گزارش نصر به نقل از ستاد اطلاع رسانی همایش ایران تک ، محمدعلی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور الگو برداری از بنگاه های برتر را لازمه پیشرفت گروه های صنعتی دانست و گفت : بنگاه هایی که عملکرد برتر دارند می توانند الگوی مناسبی برای سایر گروه ها باشند ، یعنی بنگاه های صنعتی که اکنون به هر دلیلی با کسادی روبرو شده و فعالیت آن ها متوقف شده اند می توانند با الگو برداری از تجارب برتر گروه های شناخته شده، کسب و کار خود را با استفاده از تجارب جدید و مثبت گروه های الگوی خود، باز آفرینی کنند.

وی ادامه داد : متاسفانه در جامعه ما فرهنگی حاکم است که در آن افکار برخی از بنگاه ها صرفا بر استفاده از کمک های نهاد ها و ارگان های دولتی استوار شده، حال اینکه این فرضیه در دنیای اقتصادی رقابتی وجود ندارد و بدور از شاخص های اصولی برای رقابت سنجی و ارتقا عملکرد است ، باید به یاد داشت که دولت سرمایه خود را صرفا جهت زیرساخت ها و ایجاد فضای کسب و کار بکار می گیرد و هیچگاه به صورت مستقیم به بنگاه ها کمک نمی کند ، لذا اگر با تفکری این چنین روبرو هستیم که پیامد اقتصادی برایمان از شرکت در این فضای رقابتی چه خواهد بود ، باید پاسخ دهیم که این طرح بطور غیر مستقیم با ارائه امکان معرفی و حتی آموزش های سازمانی می تواند زمینه مناسبی را هم در بخش ارتقا کیفیت عملکرد با ایجاد دید رقابتی و هم معرفی در میان جامعه، به بنگاه های اقتصادی منطقه یاری دهد.

محمدی در خصوص ، میزان پیشرفت طرح ایران تک، اظهار کرد : وقتی یک فعالیت روند توسعه خود را طی می کند ، یعنی بطور نسبی موفق بوده است ، روند رشد تقاضا برای حضور در جایزه ، فکر می کنم شاخص خوبی است و ما از همه مدیران بنگاه های اقتصادی صمیمانه سپاس گزاریم که در این طرح شرکت کرده و به سازمان مدیریت صنعتی اعتماد کرده و اطلاعات خود را جهت ارزیابی در اختیار سازمان قرار می دهند. این اعتماد جزء سرمایه های عالی ما بوده و برای سازمان مدیریت صنعتی از ارزش والایی برخوردار است.

وی در ارتباط با انتظارات خود در مورد طرح معرفی شرکت های برتر عرب و شمال غرب کشور، عنوان کرد : توقع من از ایران تک به عنوان کسی که مسئولیت سازمان مدیریت صنعتی را داراست، این است که هر دوره از همایش های خود را با کیفیت بیشتری برگزار کند. ما باید در نظر داشته باشیم که هدف از برگزاری این طرح صرفا اعطای تندیس نیست ، بلکه هدف ایجاد فرهنگ رقابت سالم ، توجه به عملکرد های مطلوب و با کیفیت قابل قبول است ، به عبارتی ایجاد فرهنگ توجه به بهره وری ، کارایی و اثربخشی برای اثرگزاری بیشتر در عرصه اقتصاد و بطور طبیعی در توسعه اقتصاد منطقه است.

محمدی در پایان ، تاکید کرد : اگر جامعه بنگاه های اقتصادی غرب کشور نسبت به ایران تک هرچه بیشتر اظهار رضایت کنند ، ما به هدف مطلوب خود نزدیک تر خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email