ایران تک در راه ملی شدن

نصر: مسئول دبیرخانه همایش ایران تک از برگزاری دوره ششم این طرح با توسعه گستره جغرافیایی بیشتر در کشور خبر داد .

به گزارش نصر ، شهروز تهامی ، مسئول دبیرخانه برگزاری همایش ایران تک در نشست مطبوعاتی مشترک سازمان مدیریت صنعتی و اتاق بازرگان تبریز، در خصوص پیدایش و آغاز این طرح ، عنوان کرد : سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی طرح ایران تک را از سال ۱۳۹۰ با قراردادن رسالت سازمان مرکزی مبنی بر آموزش ، مشاوره و تحقیق ، بر فعالیت های خود ، آغاز کرد. این طرح دقیقا در راستای فعالیت های برشمرده شده برای سازمان، طراحی و اجرا می‌گردد.

وی در ارتباط با حضور قریب به اتفاق گروه های صنعتی منطقه در این طرح ، اظهار کرد : تا کنون نزدیک به ۱۰۰۰ شرکت در دوره های مختلف این طرح حضور داشته و مشارکت نموده اند. ارزیابی های داخلی دبیرخانه طرح ، حاکی از اعتماد شرکت ها در خصوص رعایت محرمانگی اطلاعات دریافتی است. از سوی دیگر ارزنده ترین وجهِ اعتماد بنگاه های مشارکت کننده ، ناظر بر ارزیابی های دقیق ، علمی و فارغ از سوگیری های خاص است. از طرفی برگزاری رایگان ایران تک ، هر گونه شائبه ای را در خصوص سلامت ارزیابی و برگزاری طرح از میان برمی دارد.

تهامی افزود : یکی از شاخص های رشد این طرح و استقبال بنگاه ها از حضور در این طرح ، میزان مشارکت شرکت ها و ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز جهت حضور در طرح می باشد. به طوری که در دوره نخست برگزاری طرح ، ۱۰۰ شرکت و هم اکنون ۵۰۰ شرکت در خروجی نهایی این طرح معرفی می شوند که این امر به معنای رشد ۵ برابری تعداد بنگاه های واجد شرایط بوده است.

مسئول دبیرخانه طرح ایران تک با اشاره براینکه بخش بزرگی از شرکت هایی که در این طرح مشارکت نموده اند ، متعلق به بخش خصوصی است ، ادامه داد : با توجه به ویژگی های بخش خصوصی واقعی که مالکیت آن در دست افراد حقیقی و خصوصی است ، مشاهده نتایج عینی ، واقعی و دستاوردهای حضور در طرح ، اهمیت بسزایی دارد. از این روی یکی از جذابیت های این طرح ، ارزیابی موقعیت شرکت ها در گروه صنعتی مربوطه است. این امر در واقع نتیجه ای عمل گرایانه در اختیار شرکت ها قرار می دهد و اطلاعات دقیق تری در خصوص محیط صنعتی که عبارت است از محیطی که هر شرکت در میان رقبای خود در گروه صنعتی مشابه فعالیت می کند ، را به دست می دهد.

وی افزود : بر این اساس بنگاه ها ضمن اطلاع دقیق از جایگاه خود در گروه صنعتی ، می توانند برنامه های بازاریابی ، فروش و تحقیقاتی میان مدت و بلند مدت واقعی و موثر تدوین نمایند. لازم به توضیح می باشد که گروه بندی شرکت ها براساس استاندارد طبقه بندی بین المللی ISIC صورت گرفته است . از طرفی علاوه بر طبقه بندی شرکت ها براساس گروه صنعتی ، بنگاه‌ها همچنین بر اساس استان ، نوع سهامی و نوع مالکیت نیز مورد طبقه بندی و تحلیل قرار گرفته اند.

تهامی در ادامه سخنان خود از انتشار گزارشات دوره پنجم و دوره های بعدی به زبان انگلیسی خبر داد و گفت : از گزارشات دوره پنجم و همچنین سنوات آینده به صورت زبان انگلیسی نیز منتشر و در اختیار کلیه ذی نفعان و نهادهایی بین المللی و داخلی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اقدامات جدید دبیرخانه طرح ایران تک مبنی بر طراحی سامانه به شکل وب طرح ، اذعان داشت : از این پس شرکت ها و مشارکت کنندگان می‌توانند خدمات مختلفی را از این سامانه دریافت نمایند ، از جمله این خدمات ، دریافت کلیه گزارشات و جداول ارزیابی بر اساس کلیه شاخص ها ، امکان دریافت مقایسه ارزیابی با شرکت های بزرگ داخلی و بین المللی ، امکان اعمال داده های آزمایشی جهت دریافت خروجی های آزمایشی با هدف تعیین استراتژی های شرکت ، امکان اتصال به بانک داده بزرگ ایران تک ، امکان تکمیل پرسشنامه های آنلاین و صرفه جویی در زمان و هزینه و سایر خدمات متنوع دیگری که به مرور در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.

مسئول دبیرخانه طرح ایران تک در ادامه برنامه های جدید دبیرخانه این طرح ، افزود : یکیدیگر از طرح هایی که در دبیرخانه ایران تک تصویب شده است ، طرح ایران تک پلاس می باشد که باهدف ایجاد تعامل هر چه بیشتر با شرکت ها و گروه های صنعتی اجرا خواهد شد. از جمله اقدامات ایران تک پلاس برگزاری استارت آپ ویکندهای تخصصی برای گروه های صنعتی ، مشارکت با گروه‌های صنعتی در برگزاری رویدادهای تخصصی برای گروه های صنعتی ، مشارکت با گروه‌های صنعتی در برگزاری رویدادهای تخصصی با هدف معرفی پتانسیل های خود و برگزاری رویدادهای (b to b) برای گروه های صنعتی خواهد بود.

تهامی در پایان سخنان خود ، در ارتباط با برنامه های آینده این طرح جهت توسعه فعالیت های خود ، عنوان کرد : امیدواریم در ادامه راه با حضور و مشارکت بیشتر بنگاه‌ها همچنین با توجه به اعلام آمادگی تعداد زیادی از نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی در سایر استان ها این طرح طی چند سال آینده در سطح ملی برگزار شود. در حال حاضراین طرح در محدوده ۶ استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان ، اردبیل ، کردستان و کرمانشاه برگزار می شود ولی در دوره ششم ، گستره جغرافیایی طرح توسعه بیشتری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email