ایران تک ، ضرورتی برای ارتقا سطح کیفی بنگاه های اقتصادی

نصر : رئیس دانشگاه خوارزمی ، گفت : شرکت بنگاه های اقتصادی در طرح ایران تک ، جهت ارتقا سطح کیفی عملکرد و ایجاد روابط بین المللی مطلوب الزامی است.

به گزارش نصر به نقل از ستاد اطلاع رسانی همایش ایران تک ، محمد علی سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی و استاندار اسبق آذربایجان شرقی در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی این همایش از تداوم فعالیت طرح ایران تک معرفی شرکت های صنعتی برتر غرب و شمال غرب کشور ، ابراز امیدواری کرد و گفت : تداوم برگزاری این همایش در چهار دوره اخیر بسیار رضایت مند است ، چراکه ایجاد فضای سالم رقابتی برای ارزیابی و معرفی گروه های صنعتی موفق منطقه ، موجب ارتقا سطح دانش و اطلاع گروه های اقتصادی در سطح ملی می شود.

وی ادامه داد : در دنیای اقتصاد امروز ارزیابی شرکت ها جریانی تجربه شده و معمول است ، به طوریکه با ارزیابی عملکرد گروه های صنعتی فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران فراهم می شود تا با بررسی ارزیابی ها و رتبه بندی های انجام شده شرایط سرمایه گذاری خود را با دیدی وسیع، فراهم سازند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و به جهت ارتباط با سایر کشور ها ، بایست با تمام شرایط لازم برای رقابت پذیری و همچنین ایجاد روابط بین المللی آشنا باشد.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه طرح ایران تک زمینه مناسبی را برای آشنایی با اصول رقابتی و همچنین حضور در میادین بین المللی فراهم می سازد ، ادامه داد : ایران تک ، با ایجاد فضایی رقابتی ، این امکان را برای گروه های صنعتی فراهم می سازد که ضمن شرکت در این طرح ، با اصول و قواعد بهره وری بین المللی نیز آشنا شوند.

وی با اشاره بر اهمیت گزینش معیارهای ارزیابی در طرح هایی چون ایران تک ، تاکید کرد : در انتخاب معیار ها باید در نظر داشته باشیم که معیارهای منتخب ارزیابی بر چه اساسی استوارند ، مهم ترین نکته در گزینش این معیارها ، علاوه بر منطبق سازی با قواعد بین المللی، همخوانی با قواعد بومی است ، بطوریکه باید در انتخاب آن ها نیازهای جامعه و کشور را در نظر بگیریم. یکی از مهم ترین شاخص هایی که می تواند در ارزیابی گروه های صنعتی دخیل باشد ، بحث مسئولیت اجتماعی است ، گروه های صنعتی پیش از هرچیز باید حس مسئولیت اجتماعی خود را در مقابل جامعه در عملکرد خود اعمال کنند.

سبحان اللهی در پایان در ارتباط با لزوم شرکت گروه های صنعتی در چنین ارزیابی هایی ، از جمله ایران تک ، اظهار کرد : در برگزاری این طرح ها و ارزیابی صورت گرفته ، این نکته حائز اهمیت است که گروه های شرکت کننده از معیارهای لازم برای فعالیت و رقابت در این عرصه برخوردارند و با توجه به توانایی های بررسی شده آن ها این رقابت شکل می گیرد ، لذا گروه های صنعتی می توانند به صورت آگاهانه در این عرصه به رقابت بپردازند و مطمئن باشند که جامعه حتما عملکرد آن ها را نسبت به فعالیت های اثرگذارشان خواهند سنجید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email