استاندار آذربایجان شرقی: نیازمند سازمانهای آینده پرداز و مدیران آینده نگر هستیم

استاندار آذربایجان شرقی در سومین دوره معرفی برترین شرکت های منطقه آذربایجان، بر لزوم آینده نگری و داشتن نگاه بلندمدت و دانش محور به فعالیت های مختلف اقتصادی تاکید نمود.

اسماعیل جبارزاده در این همایش که با حضور صاحبان صنایع و بنگاههای اقتصادی برتر استان، کارآفرینان، فعالان اقتصادی و مسئولین استانی برگزار شد، بر اهمیت توجه و اهتمام جدی به نگرش علمی در فعالیتهای مختلف تاکید کرد و گفت: تهیه سند تدبیر و توسعه تمامی شهرستانهای استان با دیدگاهی پژوهش محور گامی در راستای تحقق همین نگرش است.

به گفته وی مدیریت ارشد استان از فعالیتهای دانش بنیان و نوآور حمایت می کند و خواهان ارتقای جایگاه علمی و صنعتی استان در زمینه های مختلف تولیدی و افتصادی است.

جبارزاده بر لزوم توجه به دیدگاه بلندمدت در فعالیتهای علمی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان ما باید به بعد صادراتی و بازارهای جهانی کارشان هم توجه داشته باشند و از نگرشهای کوتاه مدت و نگاه محدود به بازارهای کوچک پرهیز نمایند.

وی افزود: امروز زمانه دانش است و باید با توجه به توانمندی ها با بهره گیری از علم؛ آبنده را بسازیم و در این راه برگزاری همایشهایی که معرف بنگاههای اقتصادی کارامد هستند موثر است.
استاندار آذربایجان شرقی تلاشهای تیم مذاکره کننده کشور و دستیابی به توافق هسته ای موجب ایجاد یک فرصت و یک تهدید همزمان برای فعالان اقتصادی دانست و اضافه کرد: فرصتی که از این رهگذار ایجاد می شود به جهت تعامل صنعتی و افزایش ارتباط با همتایان خارجی است و تهدید به جهت باز شدن مرزها و احتمال عدم توانایی تطبیق صنایع و شرکتها با دانش و تولیدات روز جهانی اتفاق می افتد به همین جهت لازم است با علم به این مساله از هم اکنون خود را و شرکتها و صنایع خود را با این مساله هماهنگ و منطبق سازیم.
جبارزاده بومی سازی و علمی نگری را ضرورت صنعت در دنیای امروز و در کشور دانست و تصریح کرد: خواهان تغییر مقیاس واحدهای صنعتی در استان هستیم زیرا از حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی فعال در استان اغلب آنها واحدهای کوچک بوده و لازم است برای ایجاد امکان رقابت و موفقیت بیشتر به ایجاد واحدهای بزرگ اقدام نماییم.
وی در خاتمه از همیاری تمام مسئولان دولت و فرمانداران برای تحقق سند تدبیر و توسعه خبر داد و گفت: توسعه استان آذربایجان شرقی بدون توسعه شهرستانها ممکن نیست و در همین راستا ظرفیتهای بسیار زیاد شهرستانها در این سند معرفی شده و امیدواریم با حضور بخش خصوصی و فعالان اقتصادی شاهد حرکت به سمت افق های توسعه در این امر باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email